Hemleverans av mat

Har glömt att berätta att jag fick tips av min syster att prova på något som kallas Linas Matkasse och som innebär att man får mat och recept hemlevererat till dörren som räcker till ca 20 middagar. Hon tyckte att det var väldigt bra och bekvämt så jag beslutade mig för att prova. Fick hem denna matkasse i tisdes och jisses vad mycket mat det var i den! Garanterat hade jag inte kunnat kandla allt det nere på ICA för de 499 kr som Linas Matkasse tog betalt. Testade då det första av de 5 olika recepten igår, lättpanerad kyckling och apelsindressad chèvresallad med tranbär och pumpakärnor. Mitt betyg på det blir 5/5 för lättlagadhet och 3,5/5 för smak. Smakade helt okej och jag kan tänka mig att laga det fler gånger, men kamutvetet som skulle vara till (istället för pasta eller ris) var ingen höjdare enligt mig. Föredrar nog vanligt ris eller bulgur.
Men nog fan är det skönt att slippa tänka själv vad man ska ha till middag och att man nu dessutom kommer ifrån köttfärssåsen och pannbiffarna ett tag =)

Annars så har dagan börjat aktivt. Håller på att tvätta och i varven mellan bytena i maskinen sitter jag och kollar lite skvaller på nätet. Sen blir det att fortsätta med teoriarbetet för magistern. Senare ikväll så ska jag faktiskt bege mig ner till Lund för att se Hoffmaestro på Mejeriet. Ska bli härligt med lite omväxling av aktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback