Omtenta, kärleksmums och step-up

Ja, idag har jag då gjort omtentan för att jag kuggade på förra tentan. Pluggade i tron om att frågorna på omtentan INTE skulle vara de samma som de var på den första tentan. För så har man ju alltid haft det, i alla fall så länge jag kan minnas. Kommer till tentan väl förberedd denna gången just för att jag inte har någon större lust att plugga på detta engång till. MEN så kommer vi till det stora chockmomentet, lärarna på denna kursen är tydligen alldeles för lata för att snickra ihop en ny enta till och underkända, så vi får precis samma enta en gång till. Ganska dåligt system tycker jag, i alla fall om man ska se till att studenterna lär sig någonting annat är just de 30 frågor som de valt att ha på tentan. Men men, på detta sätt så fick man ju i alla fall rätt på de frågorna som man hade rätt på förra tenten, plus förhoppningsvis några till. Sammantaget tyckte jag att det kändes mycket bra och jag hoppas att jag kan få ihop mina 28 poäng som krävs för att jag ska få VG. Detta återstår dock att se om ett par veckor.

Jaha, över till kärleksmumsen då. Dessa alldeles utsökta små saker som jag bara älskar. Jag bakade för övrigt sådana igår och jag kände mig väldigt onyttig. Men sånt får man ju faktiskt unna sig ibland tycker jag. Och dessutom så ska jag ju faktiskt gå och träna idag. Ska gå på något som heter Step-Core-Boll. Hmm, ska bli spännande att se vad det innebär. Har tjuvkikat lite på föregående veckors pass av just denna märkliga blandning, och det jag såg var att de gjorde step-up på någonting som liknade en halv boll. Folket i salen såg förövrigt ut att ha väldigt dålig balans.

Nu måste jag rusa om jag inte ska låta Anna vänta alldeles för länge nere i stan.


// M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback