Inte hunnit skriva..

Ja nu har jag inte hunnit skriva på lite mer än en vecka. Så vad har då hänt under denna tiden som kan ha varit så viktigt?! Jo det ska jag berätta för er. Som jag nämnt tidigare så skulle ju mina föräldrar komma hit till Rovaniemi och det gjorde dem den 20de oktober. Vi hade några dagar med umgänge och de fick se Lordi´s Square. Ja precis, Lordi som vann melodifestivalen ar ett eget torg med monument med deran handavtryck här i Rovaniemi, mitt i stan. (Sångaren är nämligen härifrån)...



Ett besök gjordes även till Santa Claus Village där även Polcirkeln går rakt igenom...




Jaha, så vad gjorde vi mer...? Jo vi var på Arktikum, det största museumet här i Rovaniemi med utställningar om lite olika lokala saker som t.ex. samerna och norrskenet. Förutom utställningarna är själva byggnaden också mycket speciell, i alla fall den delen som är som en glastub som går ut i vattnet...





Lite promenad hann vi också med. Mem om mamma o pappa fick säga sin mening om detta så skulle de nog meddela att det blev en HEL DEL gång fram och tillbaka. Rovaniemi är nämligen inte så stor i antalet människor, men det är sjukt vidbrett och med stora avstånd till allting...



... och jag sörsöker mig på att vara lite artistisk...



Den här utsikten har jag till vänster om mig varje morgon när jag cyklar över gamla bron till skolan. Inte så behagligt när det blåser halv storm att cykla här kan jag säga, nästan 1 km bro...



Efter alla dessa promenader och dylikt firade vi även min födelsedag på restaurang Martina. Mycket god mat och efterrätt med gott vin! (detta finns det tyvärr inga bilder från)



Förutom mina föräldrars visit så har jag ju även fyllt år på riktigt. 21 år i lördes den 25e oktober. Hade en rikitgt stor fest här hemma i lägenheten. Tror att antalet gäster till slut landade kring 40-45 personer. Hade sjukt kul här hemma och sen bar det vidare av ner till stan där klubben väntade oss. (bilder från kvällen kommer så fort jag har raggat tag på dem)


// M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback