The smurf is back...

Ja så är det, nu när det börjar bli kallt här uppe har min vita, men ack så varma och sköna, smurfmössa kommit fram. Och det behövs kan jag säga. Kom precis hem från stan efter middag tillsammans med Pirre och det är 3 grader varmt och småregnar ute. Käkade på ett all you can eat-ställe och nu rullar jag fram, satte nog i mig en pizzabit för mycket =) tur att man inte ska göra nåt vidare aktivt mer idag för då hade den nog kommit upp igen. 

   Jag har också fått min cykel lagad nu. Fick gå ner med den till stan igår morse och lämna den hos cykelhandlaren för att sen gå till universitetet för att ytterligare en gång efter det gå tillbaka till stan, sammanlagt ungefär 2 timmars promenad..... I ÖSREGN! Inte det skönaste jag vatt med om och skorna strejkade redan efter 10 minuter och blev dyngsura för att sen förbi så även resten av dagen, så när jag kom in till stan igen fick det bli att införskaffa ett par vinterskor så nu är även det gjort! Förhoppningsvis ska de även hålla för väta.

   Idag har jag spenderat dagen med att göra alldeles för lite vettiga saker. Men ngra maskiner tvätt har jag i alla fall  fått tvättat och sen har jag även varit nere på universitetet och hållit en redovisning i destination marketing management om ciudad de las artes y las ciencias i Valencia samt om deras marknadsföring (översatt till engelska= city of arts and sciences). Detta var min första redovisning/föredrag helt på engelska men det gick riktigt bra. Var konstigt nog inte lika nervös som jag brukar vara när jag ska göra nåt sånt på svenska.

   Nu måste jag nog snart hoppa i säng om jag ska orka upp imorgon bitti. Är sjukt trött ikväll och man måste vara pigg imorgon för då är det sags för finska igen.

Kello on puoli kymmenen ja minä on väsynyt nyt. 
Hyvää yötä! Nähdään houmenna! =)


// M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback