Lördag...

Då var det lördag igen och ännu en vecka är till handlingarna. Största händelsen denna vecka har väl varit att jag hade slutprov i finska igår. Gick nog bra, men sen var det ju ochså lite lågstadienivå på provet, mycket dra streck och så. Det svåraste var faktiskt att förklara några bilder och vad som hände på dem med egna ord. Har ju inte direkt tränat på att sätta ihop grammatiskt korrekta meningar, men det gick nog vägen ändå. Gårdagskvällen spenderades med ett svulande av chips och dippa framför några avsnitt av Parlamentet (har ju ingen tv så det blir att ladda ner det man är intresserad av att se), kände verkligen inte för att göra någonting annat vettigt.
   Dagen kommer att vigas åt pluggande, vilket inte alls är särskilt lockande, men måste göras. Har tenta om två veckor och har inte ens böckerna för alla är utlånade, får sitta på biblioteket hela dagarna och läsa i referensexet =)
   En rolig sak är dock att mamma o pappa kommer och hälsar på mig på måndag och stannar tills på torsdag. Ska fira min födelsedag då lite i förväg eftersom jag ju fyller år på lördag, ja exakt om en vecka faktiskt. Känns lite underligt att jag inte kommer att ha nån av de vanliga här med mig när jag fyller, men får väl ta folket här på området som substitut...


// M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback