San Diego baby!

Herregud vad de senaste veckorna bara har springit iväg. Jag har inte hunnit med någonting känns det som och ändå har det varit fullt upp hela tiden. Och dnna upptagna tiden har baa spenderats på jobb eller framför datorn med att plugga. Har inte ens hunnit prata med någon utanför familjen och dem på jobb, har riktigt dåligt samvete för detta! Men nästa vecka måste det bättra sig på den fronten.
I fredes så fick jag i alla fall äntligen tummarna loss och bokade min flygbiljett till San Diego, Kalifornien! Ja just det, där ska jag spendera denna hösten som kommer. Åker den 12 september och kommer hem i slutet av december. Ska bli så sjukt härligt att komma bort ännu en höst, fly den trista hösten här i Skåne. För det måste ju alla hålla med om, att just hösten är den absolut värsta årstiden här nere. Men innan man kan åka så måste man ju givetvis även ha ett visum, och det har jag bokat tid för att fixa den 13 augusti. Måste dock åka upp till Stockholm för att göra det. Helt sjukt egentligen att man inte kan ordna det på närmare håll än där. Men är bestämmelserna så så kan man ju inte göra nåt åt det, eller hur!
Förutom dessa två sakerna som går i rätt riktning med min resa så har jag fått ett ganska stort bakslag. Nämligen fick jag ett brev från CSN där de skriver att jag inte har tillräckligt med poäng inrapporterade från det föregående skolåret, jag måste ha minst 27 och jag har 15. Grejen är ju att jag är klar med fler poäng, men dem har bara inte blivit inrapporterade eftersom jag inte är till 100% färdig med dem. Måste ringa dem imorgon och se hur jag ska göra. Om man kanske kan försäkra dem om att jag kommer vara klar med alla poängen innan jag åker till San Diego. Äsch jag vet inte, och det är inte lönt att spekulera heller. Får helt enkelt se vad de säger imorgon.


Men ser det inte helt underbart ut i alla fall!? Hoppas att det ordnar sig med alla papper så att man kan komma dit och spendera hela hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback