Yeah!

Jag bara måste börja med att säga att jag är så sjukt stolt över mig själv att jag verkligen tog mig själv i kragen igår och såg till att få min registreringsuppgift klar för JIKEN, den där som egentligen inte behövde vara färdig förrän imorgon. Kors i taket för det har nog inte hänt många gånger det att jag skulle vara klar med en upgift i så pass god tid innan en deadline! Klapp på hubudet till mig själv.

Idag har också varit första dagen på jobbet för denna sommaren. Har ju varit på samma företag två sommrar innan, men i år är jag på en ny avdelning med nya arbetsuppgifter. Men jag tror nog att det ska gå bra i alla fall, för även om jag kanske inte jobbar lika snabbt som alla de andra som har varit där förr så har jag i alla fall inte gjort några dundertabbar idag! Hade också turen att få en bra mentor som har tålamod med mig när jag har mina "inte vassaste kniven i lådan"-stunder. Men å andra sidan så är de ju vana vid att ha sommarjobbare där på lagret.

Efter hemkomst från jobb har jag nu varit duktig och lagat matlåda till imorgon och även satt mig med plugget igen. Bara för att man har lämnat in en uppgift betyder det tyvärr inte att man kan ta det lugnt, har ju 5 st kvar... Har kommit igenom en föreläsning nu och har bestämt mig för att jag måste komma igom åtminståne två till innan jag tillåter mig själv att slappna av för kvällen. Hur det går återstår att se, för ögonen börjar redan gå i kors efter ett tidigt uppvaknande imorse plus att man har varit på helspänn hela dagen för att försöka lära sig alla de nya arbetsuppgifterna. Och för en annan sak... Men jag måste i alla fall göra ett försök. Så min lagbok och jag säger hejdå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback