Dålig grannsämja efter detta?! Nähä, tror du det!

Trötta mig...!!! Ja precis så kände jag när jag kom hem 21:30 igår efter en fruktansvärt lång dag i skolan med lektioner, tentaplugg och presentationsförberedelser som drog ut på tiden. Som om inte det skulle vara tillräckligt för att känna sig helt utmattad möts jag av en swimmingpool när jag öppnar dörren till min lägenhet. Denna kväll hade nämligen min odugling till granne ovanför haft översvämning, IGEN! Fattar inte vad han håller på med, detta var nu den fjärde gången som det händer. De andra tre gångerna har jag haft turen att vara hemma och därmed kunnat ställa ut spannar och diverse kastruller där det droppat vatten. Men inte denna gången inte! Vattnet hade denna gång inte enbart nöjt sig med att forsa ner ur spotlightsen i taken, nej nu hade även taket spruckit på två ställen där vattnet kunde leta sig ner igenom och ut över min soffa, mitt soffbord samt mitt matbord. Så kort sagt, HELA lägenheten var dränkt i vatten. Och inte nog med detta. Gissa vad jag hade liggande på mitt matbord? Jajemen, där låg min dator samt mina skolböcker. Skolböckerna har jag lyckats rädda men det är värre med datorn där jag lagrat hela mitt LIV de senaste 3 åren. Den går inte att starta och den tar ingen laddning heller. På golvet, som numera bestod av vatten till att fylla en mindre trädgårdspool, låg även mina inpluggade laddare till mina telefoner. Turligt och mirakelmässigt nog så tror jag att de har klarat sig, men det åretstår att se.
Uppdateringar om fortskridande förlopp av denna historia återkommer vi till senare.

Jag har ju hört talas om dålig grannsämja, men detta tar nog fan priset! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback