Lägenhetsjakt

Ja idag har vi haft vår första hela dag i San Diego. Började redan vändigt tidigt, klockan 5 imorse, när vår rumskamrat fick för sig att han skulle flytta och började packa då. Och inte fan var han tyst heller. Sprang ut och in ur rummet i säkert 30 min. Stängde och låste dörren mellan varje gång. Jobbigt värre.
Frukost åt vi också. Och jag måste säga att de har underliga matvanor här. Igår fick jag en omelett på min macka och idag åt de andra äggröra på sina pankakor!

Efter detta tog vi oss med bussen till Mission Beach och Pacific Beach. skulle titta på en lägenhet där som vi beställt tid för och sen kolla vidare om vi hittade andra också när vi ändå var där. Och den första kan jag ju säga inte var någon hit precis. Döda kackerlackor i sovrummet och det luktade instängd fjällstuga, så NEJ TACK! Fick tag på en annan som vi skulle kolla på men vi missuppfattade adressen så vi hittade inte dit, får göra ett nytt försök imorgon igen =) Den tredje lägenheten somn vi fick tag i hittade vi också =) Den var ganska fin, men den låg i lite fel område, för långt från stranden då =) Men ska bestämma oss tills imorgon om vi ville ha den eller inte, så får sova på det över natten. Positivt med att ha sprungit runt hela dagen är i alla fall att vi har lärt känna området kring stranden ganska bra =) Har även hunnit med att köpa mig en bikini och en ny telefon. För tydligen så kan man inte köpa vanliga SIM-kort här utan det ligger i själva telefonen. Blev dock inte dyrare än 50 dollar ändå för telefonen + samtal och SMS i en månad. Helt okej deal!

Har också fått en massa kommentarer om att jag pratar grymt bra engelska, tack för det, det stärker självförtroendet lite grann det ja =)

Sen måste jag också bara säga att amerikanarna är riktigt trevliga och serviceminded över lag. Tror att vi träffat på max 1-2 som inte ansträngt sig det där lilla extra eller varit riktigt trevliga och hjälpsamma!

Nu blir det läggdags efter en lång dag i sol och vind. Natti!



Sorry, i will translate this post into english tomorrow. I am sooooo tired today. Wrote a really long post but it got erased, f*cking computer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback