Funderingar om kaloriantal - någon som kan sånt?

Två dagar av veckan har gått och jag måste få säga att jag varit mycket duktig både när det kommer till maten och träningen. I måndes blev det step-up och igår blev det styrketräning på gymmet. Härligt att komma igång sådär direkt i början av veckan. Har kommit halvvägs mot mina 4 pass i veckan. Nummer 3 kommer ikväll! =)
En tanke slog mig igår när jag var på gymmet. Kanske någon som läser som skulle kunna ge sin syn på det hela. Såhär ligger det till. Enligt kaloriräkningsprogram så ska jag äta ca 1900 kcal om dagen för att kunna nåt min målvikt inom den tidsperiod som jag har satt upp. För det första så har jag ganska svårt att komma upp i detta antal kalorier när jag bara äter "vanlig" mat, och inte massa skräp. Och för det andra så slutar min totala summa efter träning och den fysiska aktiviteten som jag har om dagarna på mellan 300-600 kcal. Är detta för lite? Borde jag försöka få i mig ännu mer kalorier eller inte? Det sista jag vill är ju att jag helt plötsligt inte ska orka med träningen för att jag får för lite energi. Så om någon är mer insatt i detta får ni gärna dela med er av er kunskap.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Följ min kamp till drömvikten...Nu är det frågestund, så fråga vad du vill! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback